Μαργαριτίδου Στελίνα - Δημοσιογράφος/Συγγραφέας

Ελένη Κικίδου: Η Τελευταία Μαθήτρια του Άγγελου Τανάγρα

Την Ελένη Κικίδου την γνώρισα πριν από 15 χρόνια σχεδόν και τώρα πια μπορώ να ομολογήσω πως η γνωριμία μαζί της άλλαξε τη ζωή μου, άλλαξε τις αντιλήψεις μου για τη ζωή και τους ανθρώπους. Μέχρι τότε, δηλαδή μέχρι το 2002 περίπου δεν είχα καμία επαφή με …μέντιουμ, με διάμεσους ή γενικότερα με τον χώρο της Παραψυχολογίας. Η εμπειρία μου στο ρεπορτάζ με έκανε επιφυλακτική, ορθολογίστρια στο βαθμό που –σχεδόν πάντα τελικά- διασταυρώνουμε τις πηγές μας, όταν δημοσιοποιούμε ένα κείμενο. Αλλά η Ελένη Κικίδου αποδείχθηκε μια τελείως διαφορετική περίπτωση ανθρώπου. Σε ένα βιβλίο που τείνει στη βιογραφία και αποτελεί ερευνητική προσπάθεια ετών, περιγράφεται η ίδια, η ζωή της, οι άνθρωποι και οι υποθέσεις με τις οποίες ήρθε σ’ επαφή και τελικά –πιστεύω- σκιαγραφείται μια ολόκληρη εποχή. Τότε  που η Ελλάδα είχε ακόμη Ανθρώπους –με το Α κεφαλαίο- όπως συνήθιζε να μου λέει, τότε που η Ελλάδα είχε ακόμη όραμα για το μέλλον, όπως συμπληρώνω εγώ. Διαισθητικός, όχι μέντιουμ. Έτσι ήθελε να χαρακτηρίζεται από τους άλλους, έτσι επέμενε να την αναφέρουν. Η μικρότερη σε ηλικία μαθήτρια της περίφημης ομάδας Παραψυχολογικών Ερευνών του Άγγελου Τανάγρα, ήρθε σε επαφή με πνευματικούς ανθρώπους της γενιάς του 30, τους αστούς που άφησαν εποχή και σφράγισαν τον ελληνικό πολιτισμό.